Från flickrum till tjejrum

22 februari 2010 kl. 21:29 | Publicerat i Dottern Filippa, Hem och inredning, Hemma hos-Dotterns rum, Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Ja vad är skillnaden egentligen ;-)

Tidigare hade ju Filippa två rum. Ett rosa sovrum och ett lekrum. Hon hade otroligt mycket saker, det var bord och stolar i prinsess. Bokylla i prinsess, dockgarderob, dockskötbord, flera docksängar. Allt detta i sovrummet. I lekrummet hade hon teve, bäddsoffa, backar med leksaker i, stereon, det stora airhockeybordet. Som ni märker var vi illa tvungna att rensa och ta bort vääääldigt mycket saker. Nu känns det som hon inte har någonting kvar. Men visst har hon det, hon har sånt som hon leker med kvar :-D Nu har rummet blivit mer ”vuxen” rum, hon är ju en skoltjej nu så!

Här kommer lite bilder, men fortfarande är det en del att göra. Tex köpa en matta, sy kuddfodral (har jag gjort nu, men bilderna togs innan jag hade sytt dom), köpa ett överkast, ordna sladdar, ordna de två plafonderna i taket (den ena var trasig), köpa minipostlådan.

Såhär blev det egengjorda skrivbordsunderlägget!

Idag fyllde maken 35 år, så vi har firat honom hela dagen! Måste erkänna att jag är riktigt sliten, trött och har ont nu trots att vi inte har gjort värst mycket. Beställde ju smörgåstårta och köpte några kakor så vi gjorde det väldigt enkelt för oss. Men jag tror att sviterna från helgen gör sitt också. I lördags var ju min lilla släkt här och grattade Niklas, igår var jag och barnen in till stan och sedan åkte vi direkt till storebror och svägerskan på fika. Var borta hela dagen….och detta gör ju att min kropp går på helvarv hela tiden när jag inte kan lägga mig ner och vila under dagen. 

Nu ska jag käka popcorn och kolla på spårlöst!

5 kommentarer »

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URI

  1. Grattis i efterskott till din make :)

    Oj vad snyggt det vart!!
    Jädrar vad snyggt det var med stjärnorna!
    å vill jag med ha på väggarna i Emma och Linneas rum :)

    Ja det var riktigt bra gjort det egengjorda underlägget!

    Hoppas att allt är bra med er trots värken

    kraam

  2. Grattis i efterskott till Niklas :)

    Vad snyggt rummet blivit, superfina saker! Kan tro att hon är nöjd nu va?

    Jag hoppas du är lite piggare nu.
    Tack för de som vanligt fina kommentarerna från dej, dem gör så mycket och med det hjälper du ju redan mej…Du är toppen!

    Massa kramar!

  3. Hej!
    Gud vilket snyggt rum du har fixat till! Skirvobrdsunderlägget, hur har du gjort det?

    • Hej! Tack så mycket! Vi hade en liten tunnare skiva här hemma som jag sågade ut i en bra storlek så det passade på skrivbordet. Sedan köpte jag en vaxduk som jag klädde skivan med :-)

  4. Vilken läcker tapet!!
    Här ska vi börja röja dotterns rum ikväll för i morgon ska det målas bubbelgumsrosa. För hennes del går det från babyrum till flickrum – hon fyller 3 år och är ju jättestor nu :-) Man får väl leva med en prinsessperiod några år.


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. | Pool-temat.
Entries och kommentarer feeds.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

