Helg

10 oktober 2009 kl. 12:25 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Shit alltså, gårdagens fotografering gick inte som ett hujj precis. Kan ju konstatera att jag skulle då aldrig vilja bli modell. Grymt svårt för en ovan person som mig att posera sådär. Fotografen sa att tidningen gärna ville ha måååånga bilder, sedan är det inte han som väljer ut bilderna utan det gör redigeraren sedan. Tyvärr väljer de alltid ut fel bilder sa han…det blev bilder när jag sitter vid köksbordet, i soffan, i soffan tillsammans med barnen (hoppas inte det blir någon bild med oss alla, då Filippa kom in och grät för hon hade ramlat och hon hade smutsiga jeans på sig och Vilmer hade fullt med dreggel på sig :oops: ) och utomhusbilder. Bilderna ska ju också spegla det artikeln handlar om så det fick ju inte direkt bli några stora smile bilder, men det passade mig bättre tror jag, gillar inte att le sådär på beställning. Fast jag är rädd att jag kommer se riktigt sur och grinig ut…hehe. Nervöst och se sedan vilka bilder det blir.

Vi åkte ju sedan hem till svägerskan och svärföräldrarna där det väntades tacos. Vilmer var på sitt bästa charmhumör ända fram tills halv 7 ungefär, då blev han trött och hungrig så vi fick dra oss hemåt då. Han somnade i bilen hem och då tar det ändå kanske bara 5 min hem från svägerskan. Jag bar in honom, tog av honom ytterkläderna och gjorde ordning välling utan att han vaknade. Han sov så gott mot min axel, men sedan när jag var tvungen att byta blöja och sätta på pyjamasen vaknade han till. Fick i honom lite mer än 100 ml välling, sedan ammades han och somnade. Men som vanligt så vaknade han några gånger under kvällen så till slut gjorde jag mig ordning för sängen jag också. Ingen idé att springa upp och ner. Eftersom natten till igår var fruktansvärd och kvällen fortsatte med massa uppvaknande så varnade jag Niklas att han nog skulle få hjälpa mig inatt, för man orkar liksom inte hur mycket som helst till slut. Bestämde mig för att ha Vilmer bredvid mig under natten då det verkade som han ville ha mycket närhet (under kvällen somnade han så fort han fick komma till min famn och sedan när jag lade ner honom i sängen vaknade han till och bara grät) och för en gång skull hjälpte det. Han vaknade till två gånger under natten bara. Så det är väl helt enkelt det han behöver nu, få sova tryggt och nära och självklart ska han också få göra det! Läste också i min bok ”Växa och upptäcka världen” att runt 26 veckor (som Vilmer är) är det en stor utvecklinsfas igen. Dålig sömn, dålig aptit, vill inte vara själv, separationsångest m.m.

Ikväll blir jag gräsänka igen (tycker jag har fått vara det lite väl mycket nu ett tag ;-) ) Niklas ska iväg och se på Sverige-Danmark matchen på en krog tillsammans med arbetskamrater och efter det blir det väl lite ”rajtan tajtan” kan jag tänka mig. Själv får jag och barnen mysa med godis och film. Men det är bäst att gubben är pigg imorgon fm för då ska han med Filippa på skridskoskolan och efter lunch ska han ha barnen plus deras ena kusin då jag ska på nätveksmöte!

Efter gårdagen och nattens konstiga sovställning har jag väldigt ont nacken och huvudet idag, men det är ju inte direkt ovanligt…

4 kommentarer »

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URI

  1. Usch, vad nervöst det måste vara med bilderna, jag har också så hemskt svårt för att bara posera sådär och får alltid så konstiga miner, ser antingen skitsur eller övernaturligt glad ut, vilket är egentligen bäst? ;)

    Ja, det är kanske bara så att lille Vilmer behöver känna din närhet på natten, förstår att det måste ta på dina krafter, sömnen är ju viktig!

    Haha, blir en kul förmiddag imorgon för din man :D
    Ha nu en skön lördag på er och en mysig kväll med filmmys :)
    Många kramar!

  2. När jag läste om hur vilmer beter sig på nätterna så tänkte jag ”men sån var ju Ebba också! det enda som hjälpte var att ligga tätt intill mig”. Med tanke på deras likheter kan jag ju förvarna att sådan närkontakt kan behövas när han blir större också. Ebba har fortfarande perioder när hon behöver ha mig nära för att kunna sova, särskilt när det hänt mycket omkring henne, vi är/har varit bortresta och sånt. Stoppa en kudde bakom ryggen när du ligger på sida så slipper du ligga och spänna dig för att inte tippa över på Vilmer. ;)

    Hoppas bilderna blev bra!

  3. Vilken dag kommer ditt reportage komma ut??
    Gud vad roligt det ska bli att läsa.
    Jag tror det kommer bli toppen!! Likaså korten, men förstår att du är lite spänd:)

    KramKram

  4. Sv: Den magvärken jag har nu sitter i nedre delen av magen och jag har problem med min mens så det är något gynekelogiskt alltså. Det är inte mensvärk (det har jag faktiskt aldrig haft, men så har jag ju ständig magvärk istället) utan det är nåt annat. Det är en molande/huggande värk som blir värre och värre. Och den blir mer intensiv också, inget kul alls och sen den vanliga magvärken på detta då då, blir så trött på det!
    Jag ska till sjukhuset på torsdag.

    Ja, det där med drömmar är hemskt intresant så det ska bli kul med den där boken, är det någon otäck dröm som du drömt flera ggr?

    Hur är det med dig?
    Många kramar!


Kommentera

Get a free blog at WordPress.com | Theme: Pool by Borja Fernandez.
Entries och kommentarer feeds.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

