Hemma igen

29 oktober 2008 kl. 16:55 | Publicerat i Allmänt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Nu har jag och dottern kommit hem igen. Det har varit två sköna dagar där man har blivit uppassad av mamma och pappa med god mat och fika. Visst är det skönt att vara borta, men ännu skönare är det att komma hem! Skönt också att komma hem till ett helt nystädat hus, gubben har varit duktig som har skurat golven medans vi varit borta..

Jag och mamma har suttit och planerat min 30 årsdag lite, jag förstår verkligen inte hur jag kunde gifta in mig i en sån stor släkt som Niklas har 😉 De flesta som kommer och vill fira mig är nämligen från hans sida. Har räknat upp alla som ”borde” komma och då kom vi upp i 37 st! Usch får ångest jag bara tänker på det…..

Men vi bestämde i alla fall att jag ska slippa bli stressad och få ångest så lite som möjligt och då funkar det bäst att vi inte är här hemma. Vill liksom inte ha 40 st här hemma på samma gång. Så nu blir det nog så att vi kommer att vara i Sisugården. Mamma ska hjälpa mig att göra ordning mat och det kommer då bli rostbiff, skinka och potatissallad. Funderade först på kallskuret brickor från affären, men vi räknade ut att det skulle bli mycket billigare att göra ordning sånt själva. Till barnen tänkte vi bjuda på korv med bröd, sedan tillkommer såklart lite sallad, bröd, ost, dricka, kaffe och kakor…puh…vad mycket det är att ordna med egentligen!

Jag verkligen avskyr att ordna med såna här saker och det ska komma en massa folk, nu är det ju värre också när det är en annan som är i mittpunkten!

OM jag får välja, så kommer det inte bli stort dop för den kommande bebisen i alla fall. På Filippas dop var vi 75 st….nu den här gången drömmer jag om ett litet litet dop bara för föräldrar, syskon, syskonbarn och mor-farföräldrar här hemma 🙂

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Heej!
    Äntligen tbx;)
    Det låter som att ni har haft ett par sköna dagar:)
    Å planeringen för din 30 årsdag låter helt perfekt!
    Skönt att du har din mamma som hjälp också.

    Usch jag kände samma sak när jag fyllde, gillar inte att vara i mittpunkten.
    Pustade ut när det var klart;)

    Ok då ska jag kolla in dig på FL!

    Kram

  2. Ja, visst är det alltid lika skönt att komma hem.
    Ok, är det din dag snart då eller?
    Vi har alltid samma problem här med att vi är för stor släkt.
    Men det blir nog bra ska du se, vilken tur att du har en mamma som hjälper dig med allt.
    Ha en bra kväll:)
    Kraaamar!

  3. Åh vad all den där maten lät god, spara lite åt mig också 🙂 Jag är ju inte hemma när du fyller så jag kommer sen jag 🙂


Lämna en kommentar


Entries och kommentarer feeds.